segunda-feira, dezembro 10

Curjidades!


Sabiades que antigamente an Dues Eigreijas la mocidade, dals 14 pa riba (nun era qualquer um que podie ir), iban a cortar i percurar la lheinha de San Juan nal die de cunsoada (24 de Dezembre) anquanto que ls mais pequeinhos se quedaban nal lhugar, culs mardomos dal Nino, a arrecolher de puorta an puorta ls cepos, que la giente ya deixaba a l’entrada de casa, pra fazer la fogueira dal Nino. Cepos esses, que por serem ls mais mal-jeitosos, na maiorie de las casas ya era puosto de parte nal die anque metian la lheinha nals palheiros. Eram antão carregados nua carroça que era puxada pur ls garoticos. Se la giente num deixaba ls cepos a la muoda arriscabam-se a ficar sin dous ou três, assi cume quien nun quiere la cousa.Cume era muito palo cada cachico teniam que ir a çcarregalos l Toural.


Ie cume dizie l’outro, mudan-se ls tiempos mudan-se las buntades.

4 comentários:

Anónimo disse...

e hoje em dia que fazem?

Lhonas-de-dueseigreijas_Pub disse...

A apartir do momento em que as pessoas tiveram acesso ás maquinas agricolas (moto-serras e tractores) a lenha de S. João é cortada e trazida para a aldeia com alguma antecedência e em dias diferentes.
Ao contrário dos tempos antigos, em que a lenha era tranportada em carros de vacas, hoje em dia são usados tractores.
Quanto à fogueira do menino é o mordomo que se encarrega de a preparar sem a ajuda de mais ninguém, ou seja, história da recolha dos cepos por-a-porta já n existe(infelizmente).

Lhonas-de-dueseigreijas_Pub disse...

http://www.espigueiro.pt/reportagem/38db3aed920cf82ab059bfccbd02be6a.html

Lhonas-de-dueseigreijas_Pub disse...

http://www.espigueiro.pt/reportagem/38db3aed920cf82ab059bfccbd02be6a.html